Forecom Event

Fullservice Digital Eventbyrå med de senaste tekniska lösningarna

Vi hjälper till med allt inom ljud, ljus och bild samt teknisk kompetens. Om ni redan har viss teknisk utrustning så kan vi komplettera med det som behövs. Vi är specialiserade på videokommunikation i alla former. Dels traditionell videokonferens men även direktsändning via webben av alla typer av seminarium och konferenser. Chat, omröstning/votering är exempel på funktioner som vi snyggt och prydligt bäddar in på vår portal Forecom LIVE. 

Utöver de tekniska lösningarna så är vi en fullservice Digital Eventbyrå, vi har kreativa konsulter som lotsar er rätt. Oavsett om det skall vara helt digitalt eller om ni skall arrangera ett hybridevent. Behöver ni en studio eller en lokal för hybridkonferens så samarbetar vi med ett antal olika partners som hyr ut lokaler av olika slag.

Vi erbjuder självklart skräddarsydda lösningar, nedan är de vanligaste uppdragen paketerade. Vill ni även ha kreativ hjälp med hur innehållet skall se ut? Ta kontakt med oss så hjälper vi er.

KONTAKTA OSS

Forecom LIVE Konferensproduktion prisexempel

Upp till 4h Produktion
Standard från 24 000 kr

1 st rörlig, fjärrstyrd kamera, PTZ

3 st trådlösa mikrofoner, välj mellan handhållna eller headset/mygga

1 Sändningsproducent
Förberedande arbete, 2h ingår
 
Livesändning till Forecom LIVE, tjänst för livesändning med chat och standard layout (9 kr/unik tittartimme tillkommer*)
Inklusive alla tillbehör som behövs, riggning samt transport inom Stockholm

KONTAKTA OSS
Heldagsproduktion, upp till 8h
Standard från 32 000 kr

2 st rörlig, fjärrstyrd kamera, PTZ


5 st trådlösa mikrofoner, välj mellan handhållna eller headset/mygga 

1 Sändningsproducent
1 Ljudtekniker
1 Projektledare till förberedande arbete, 4h ingår

Livesändning till Forecom LIVE, tjänst för livesändning med chat och standard layout (9 kr/unik tittartimme tillkommer*)
Inklusive alla tillbehör som behövs, riggning, sändningsproducent på plats samt transport inom Stockholm och Göteborg

KONTAKTA OSS

TILLVAL
Produktionsledare på plats 8 800 kr
3-kameraproduktion med operatör 8 000 kr
Videoredigering 1 000 kr/h
Videokonferenstjänst; när presentatörerna även är på distans. 6 000 kr, (upp till 2h test med era presentatörer samt dator ingår).
Dator till presentation 1 500 kr

*Sändning i 720p som standard. Fler funktioner såsom polling, modererade chatrum, anpassad grafik, dokumentation av event mm går att få. Kontakta oss för att diskutera era specifika önskemål.
Extra tekniker kan eventuellt behövas beroende på hur många tillval som väljes.
Behöver ni även hjälp med innehållet och/eller formatet, hör av er så berättar vi mer.innehåller de tillval ni behöver och innebär att vi tar ansvar för hela produktionen.  
Har du fler frågor, hör av dig till oss på 08-695 09 00

Kontakta oss
close slider